BÖRJAN PÅ ÅRET.

Några dagar efter nyår sa jag hejdå till lillstan och åkte nedåt i vårat avlånga land. Här nedan↓ finns delar utav januari.
Jag och Krickis köpte hem lite ost och kex. Så gott.
Vi har varit i Stockholm. Vandrat runt, kikat på kläder och bara myst.
Innan hemfärd blev det pizza/pastamiddag och jag fick en fin drink.
Rensade nyligen bland mina bomullstrosor och dessa har jag haft sedan 2010. Det märks då de är superslitna! Haha. Har i vilket fall köpt nya vilket är väldigt skönt. Kul med nytt liksom!
Har vikarierat inom skolan sedan mitten av november både i Arboga och Örebro. Hunnit med att undervisa för en hel klass, varit resurs i klasser och hängt en hel del på förskolor också. I december fick jag förfrågan om ett längre vikariat på en förskola mitt i Örebro och jag var inte sen till att säga JA. Trivdes sååå bra. Sista fredagen i januari sa jag dock hejdå till alla samt jobbskåpet då ordinarie personal hade kryat på sig. Har sedan fått vara på en förskola snett över gatan från denna förskola med lite större barn. Efter denna vecka har jag kommit in i deras rutiner och det känns skönt/trevligt/gosigt. Fick dock veta för någon dag sedan att det är mycket möjligt att jag får hoppa tillbaka till mysförskolan ganska snart. Så kul då det ändå är första stället där jag supersnabbt kände mig som "hemma". Allt har bara klickat perfekt med förskolans miljö, rutiner, personal och barn.
Förra helgen kikade jag på lite kläder och strosade runt på IKEA. Passade även på att äta lunch på IKEA. Älskar deras köttbullar. Dröm.
 
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0