JULIKUL.

Här kommer min juli i bilder och text. Tänk att det är augusti imorgon! Sjukt. 
Första juli åkte jag och Krickis till Göteborg över helgen. Var väl förberedd då det kom till restauranger då jag hade fått massa tips utav min storebror. Väl på plats gick vi till ett thaiställe som verkligen var tiptop. Vi började med drinkar och sjukt goda nötter.
Miljön var sådär knasigt frän.
Maten var utsökt. 
Efter middagen promenerade vi en sväng och sedan drack vi gott.
På lördagen började vi dagen med världens bästa hotellfrukost (den höll man sig på hela dagen) och sedan kikade vi i massa butiker och promenerade överallt.
Till lördagsmiddag blev det hamburgare! Inte vilka hamburgare som helst utan såna där som verkligen får en att smälla av. Vi beställde även pommes med ost (bästa jag har ätit) och mozarellasticks. Det var sååå gott.
Så najs!
Efter maten vandrade vi iväg till thaistället igen för de hade verkligen världens bästa drinkar och nötter.
Efter ännu en utsökt frukostbuffé på söndagsmorgonen gick vi runt i butiker och jag fastnade här inne för ett tag. Så himla mycket fina hudvårdsprodukter och så kul att de gör produkterna för hand!
Ville köpa med mig massa hem men höll mig då jag har det jag behöver redan.
Hamburgarna från gårdagen var svåra att glömma så vi avslutade vår resa med en sista måltid just där innan vi tog tåget hem. Fantastiskt!
Har denna sommar fyllt kylskåpet med massa somriga och goda frukter. Har ätit massvis med vattenmelon, jordgubbar, persikor, nektariner, plommon till blåbär, hallon, ananas och annat gott. 
Har under dessa sommarmånader ungefär levt på goda sallader! Det är så himla gott att blanda ner vattenmelon/jordgubbar/persikor/nektariner/ananas/blåbär i salladerna tillsammans med grönsaker och någon god ost. Har verkligen blivit min grej och tycker det är ren lyx!
Från mina egna sallader till en annan sallad! I tisdags var det dags för Beyoncé och laddade upp med denna sallad som bland annat innehöll valnötter, jordgubbar och gorgonzola.
Konserten var fantastisk! Så himla roligt att få se någon som Beyoncé live!
I torsdags blev det gottismys för första gången detta år. Har hållt mig borta från sötsaker ett bra tag just för att vänja av mig mitt sockersug. Himla skönt! 
Jag valde lösgodis (mmh) och Krickis ballerinakex. Så himla gott! Mumsade på detta framför en film och bara gosade.
Igår på förmiddagen fick jag kramas med pappa, mamma och småbröder då de stannade för matpaus och häng med mig i någon timme (de var på väg hem från Bosnien). Uppskattar verkligen tiden med dem extra mycket när jag väl får träffa dem då det har blivit så långt mellan gångerna den senaste tiden. Fylls varje gång med massa kärlek och glädje, mmh! Vi fick i vilket fall en massa godsaker från Bosnien i samma veva. Vår lördagsbrunch blev verkligen några snäpp lyxigare då det tillkom bosnisk paj, torkat kött, korv och ost. 
Lyx!
Denna sommar har vi förövrigt bott i en andrahandslägenhet supercentralt i Örebro och jag har verkligen sett så mycket nytt utav Örebro genom mina långpromenader. För någon vecka sedan gick jag i ett motionsspår i skogen och HERREGUD så mycket blåbär det fanns! Idag blev det äntligen blåbärsdags med Jullan och det var sååå mysigt. 
 
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0