FÖRSTA HALVÅRET AV 2017.

Under januari käkade jag och Jullan godaste burgarna.
Slutet av januari hade vi studiedag med jobbet och den fredagen var så sjukt rolig! Vi avslutade med ett fyspass, mat och utgång. Var dock förkyld men kunde inte låta bli att vara med på allt. Senare den kvällen mötte jag upp Jullan och gick vidare till favoritstället att dansa på. Kristoffer anslöt efter ett tag och enda bilden jag kan bjuda på är denna från dansgolvet. Gulligt va!
Dagen efter tog jag mig ner till bästa godisbutiken och handlade godis. Glömde nämna det i inläggen om lägenheten men lägenhetshusen har en godisbutik och flera restauranger. Dröm deluxe för en sådan som mig, haha.
I februari åt vi nutellasemlor! 
I februari öppnade grekiska kolgrillsbaren nedanför oss så vi beställde och gick upp och åt.
Gjorde även en gottebricka.
I slutet av februari blev det dags för en ny styrelse att ta plats inom ungdomsförbundet och jag gick hem med en blomma, mat och semlor, hehe. Bestämde mig innan jul för att ta en paus från Röda korset för att hinna andas.
I mars upplevde jag en fin soluppgång då jag var uppe tidigt för öppning på jobbet.
Jag och Kristoffer åt på Pinchos och jag förälskade mig i deras persikodrink. Mmh!
Jag fyllde år och drog med Julia för brunch. HERREGUD, vi blev sååå mätta.
I april kikade vi fortfarande efter en del möbler.
Samma dag köpte vi med oss bästa pizzorna från restaurangen nedanför oss. 
Var hemma hos min syster och käraste Ellapella hade fått så långt hår! Min lilla minijag, miniAlma!
Krickis och jag ordnade med påsklunch.
Vi möttes upp efter jobbet och vi bestämde oss för att äta ute. Smälter av denna bild för han är så fin!
Det blev burgare och halloumifries.
Dagen efter var det utgång med jobbet och det råkade bli en hamburgare till middag då också.
Jag bakade godaste cupcakesen. Smeten innehåller mörk choklad och frostningen är att dö för. MMH.
Avslutade april med att spetta köksgolvet med en gaffel, haha.
Första maj tog jag en promenad och jag blev nästintill chockad när jag kände lukten. Lukten av vår och blommor som blomstrar. Så himla härligt!
Samma dag kände vi att det var dags att inviga någon uteservering. Tunnaste vårjackan och solglasögonen åkte fram också. Åt godaste ceasarsalladen!
Åt god linssoppa till lunch. Här runt dagarna invigde jag även balkongen för att känna solens varma strålar och gjorde nytt pass (i februari bokade vi sommarresan).
Köpte nya skor och invigde dem i morgonsolen på väg till jobbet.
Nathalie kom på besök i mitten av maj och såklart fick hon pilla med mitt hår. Det är väl något av det bästa jag vet.
Härligaste den helgen: hänga på soligaste balkongen, äta glass i solen och få mysa.
Nathalie tog lite tjusiga bilder på mig och Kristoffer. Hon är ju min mästerfotograf.
Veckan efter åkte jag hem till lillstan. Mysigt som vanligt. Under den vistelsen fick Kristoffer veta att han hade fått drömjobbet. I Stockholm! 1:a september skulle bli hans första dag. Detta innebar att det skulle bli flytt till Stockholm till hösten.
På Krickans födelsedag hade jag bokat bord på en restaurang som han hade varit sugen på att prova länge. Det blev trerätters och det var sååå gott. Fint också!
Så fin solnedgång sista maj.
När jag var hemma var jag inne på Lindex med mamma och hittade massa fint. Invigde dessa tunna byxor (perfekta sommarbyxorna) första juni. Köpte dem även i mörkblått.
Såhär såg mina överdragsbyxor ut en dag då det hade regnat och var massa lera ute på gården. Jag är den fröken som inte tackar nej till att hoppa i vattenpölar när chansen finns om man säger så.
Mmh!
Vi myste och firade att vi var klara med lägenheten så länge och bara skulle njuta av den fram tills flytten.
Åt sommarjordgubbar.
Denna topp hittade jag också hemma i lillstan. Tog på mig den för att möta upp Krickis på stan en kväll.
Vi drack drinkar. Denna sommaren fick jag verkligen en grej för daiquiris. Mmh.
Vi avslutade med MAX och åt det den korta biten hem.
Midsommar spenderades i Stockholm med Krickans kompisar. De hade gjort så fint, tårta och allt!
Dagen efter träffade vi min brorsa. Drack bubbelvatten med hallon och lime.
Promenerade med en nyfunnen vän och hennes hund. Vi stötte på kossor...
...och en regnbåge. Så fint! Finns så många fina ställen att promenera vid.
Åt en god sallad till middag innan jag skulle iväg och träna med en kompis.
Vet inte hur många bilder jag har tagit i denna hiss, haha. Samma dag sa vi även upp vår lägenhet. Helst av allt hade jag velat ta med lägenheten till Stockholm.
Här hade jag jobbat min sista dag innan semestern. Nästa dag var det dags att ta flyget till Kroatien. Men innan dess behövde jag ett par träningsshorts och en resväska. Det blev dessa shorts och en resväska från ett märke som jag haft ögonen på ett tag.
Första semesterdagen! Den började med att vi gick till frisören och jag klippte av en rejäl bit av håret för att skänka bort det. Hade funderat på detta till och från och nu hände det. Kändes extra fint att veta att det skulle komma till användning för någon annan.
Därefter promenderade vi till ett fik för att käka frukost innan det var dags att ta bussen till Arlanda.
 
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0