GLÄDJEN I ATT BLI GLAD.

Jag är så glad. För att det är fredag. För att jag har världs fina vänner. För att en bit äppelkaka med vaniljsås strax ska få slinka ner i magen. För att det blir soffhäng ikväll med Mr. Cola och en fin, mänsklig gestalt. För att jag har fredagsdamp och därför inte kan se någorlunda normal ut på alla bilder. För att lillebror skrattar högt och hans skratt klingar så fint. För att det är så lätt att bli glad över småsaker. Och vad vore livet utan att kunna bli glad över småsaker? Jag älskar att bli glad över småsaker. Ungefär det bästa som finns.
Hejhej glada jag. Och hejhej alla andra glada och kanske till och med icke glada.
/A.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0