EN RESA TILL DRÖMLANDET.

Sommargalna jag tog med mig passet och åkte till Drömlandet. Landet där alla drömmar slår in. Min dröm?? Sommar för en stund. Såklart.

Först vandrade jag med kusin på stan i Bosnien i ungefär världens bästa stad. Klädde mig i långklänning och en-sådan-jag-ej-kan-namnet-på men som man fläktar med i fejjan när det är varmt.

Därefter drog jag på mig linne och shorts och det viktigaste. Bikini. Och en tygväska slängd över axeln. För att dra till stranden och hänga.

I tygväskan fann jag lite glasspengar. Tja, är man himla sugen på glass kan man väl slänga ut 200 spänn på det.

Sist klädde jag mig i den blommiga byxdressen och converse för att hänga med fint folk. Problemet var bara om fötterna skulle snöras i svarta eller vita converse?? Vilket dilemma va!!

Efter några om och men blev det vita. Vitt som ungefär bara förknippas med allt härligt. På tal om härligt. Så var min stund i Drömlandet bara härlig och härligare och härligast. :)

/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0