MITT 2015.

Här nedanför kommer en hel drös med bilder från mitt 2015. Några kamerabilder, mestadels mobilbilder och någon bild från snap. Mitt 2015 har i vilket fall gått sinnessjukt snabbt men det har verkligen varit så himla bra.
Sparade detta citat i början av året och tyckte det var klokt.
Julias katt är för det mesta på sin vakt men här var den helmysig.
Var marknad på stan och dessa munkar var sjukt drömmiga.
I slutet på januari skulle vi ut och dansa.
Toalettbild. Fin va! Helskönt att tränga in sig i ett bås för att kissa och ta flummiga bilder.
Den kvällen träffades jag och Krickan för andra gången någonsin och vi var ihopklistrade tills stängning. Kattis och Julia var flitiga med kameran så har massa bilder på dem samt pussbilder på mig och Krickis. Eller såna ↑, två i en.
Jag och Julia hängde ofta på teatern efter skolan för att plugga. Var inne i en nudelperiod deluxe här och en gång köpte vi en B&J. Vårt häng på teatern höll i sig hela våren och det var helkul verkligen.
Julia kom till mig en söndagkväll i februari och med sig hade hon en massa thaimat. Lite tidigare denna kväll hade jag kommit hem från Krickan och vår första träff på tu man hand (den råkade hålla i sig en hel helg). Ja, vi klickade! Detta var ju såklart tvunget att tjejsnackas.
En dag i mars smög vi in genom stängselt till vår skola som höll på att renoveras. Vi sprang runt på skolgården alldeles pirriga, hah!
I början på april kom jag tillbaka till Örebro efter att ha varit hemma på påsklov. Myste med Kattis och Julia. Här hade jag just bäddat ner dem!
Affischerna till vår produktion blev färdiga och vi satte upp dem lite överallt.
I maj åkte jag hem några dagar för jobbintervju och en kväll blev det häng med Nathalie i parken. Superfint vårväder!
En dag i maj låg jag och Krickan i sängen och vilade. Den vilostunden sa vi högt att vi allt var tillsammans. Julia delade min glädje! 
Jag tog med mig Julia för att hjälpa storebror och hans vänner med deras klädmärke på en festival i Örebro. Denna dag fick jag även veta att jag hade fått sommarjobbet som jag varit på intervju för! Svävade på moln.
På festivalområdet fanns det en massa gott att välja på! 
Nästa festivalkväll åt vi pasta. Så gott!
Vi märkte att hummerkillen var i publiken och förevigade det genom en bild till Kattis.
Jag bokade tid på en frisörsalong där gymnasieelever som går frisörlinjen klipper för ett billigare pris. Kände för att fräscha upp topparna innan bal och student. Hon tog mer än vad som behövdes och jag fick även gå tillbaka någon dag senare på grund av att det blev snett, höh. Men det är inte hela världen då mitt hår ändå är ganska långt. Se bara så tjockt heeela håret ser ut när topparna blivit tillklippta.
Alldeles i slutet av maj firades Krickan.
I början på juni kom Nathalie ner till mig.
Vi åt cevape vilket var sjukt gott.
Nästa dag var det dags för bal!
Mitt hår var verkligen en dröm!
Detta fick vi till middag!
Dagen innan studenten fixade vi klart flaket.
Innan jag skulle iväg för att möta klassen och ordna med flaket kom det blombud till dörren. Det slog mig aldrig att det kunde vara till mig så jag lät den vara, hah! När jag kom hem igen så visade det sig vara från min kusin som jag hade träffat på balnatten. Vi fick oss en pratstund den kvällen och så fint att han sedan tänkte på mig och ordnade en maffig blombukett!
Champagnefrukost och det hölls lite fina tal.
Jag och Nellsan innan utspringet.
Hej och hå! Det var verkligen perfekt väder denna dag.
Två dagar efter studenten pussade jag Krickis hejdå och åkte hem för sommarjobb. Var sjukt trött de första dagarna efter arbetspassen så jag sov mest och åt pizza någon gång till middag. Kebabpizza med pommes på är dröm. Kebabrulle med pommes är också dröm. Speciellt efter utgång. Testa testa testa. 
En månad efter kom Krickan och vi åt just kebabpizza med pommes till middag.
Veckan som vi spenderade tillsammans var sjukt kalasig på många sätt. Vi lagade jättegod mat varje dag, pussades och drack goda drinkar någon kväll. Här hade vi gjort kycklingwook med färska grönsaker. 
När Krickis åkt kom Kattis och Julia. Vi hade det mysigt också.
När jag en dag kom hem från jobbet hade första lönespecen kommit. Var ganska glad för det!
I början på augusti åkte jag till Krickans hemstad och hälsade på några dagar. Alltså hur mysig är han inte?
I slutet av augusti åkte jag ner till Örebro. Här hade jag och Krickis gjort enchiladas samt köpt mozarellasticks till. Fick upp ögonen för mozarellasticks när jag var hos Krickan i början på augusti efter en utekväll. Sjukt gott!
Gick på pride!
Var i Stockholm och myste. Här med pasta och pizza till middag.
Efter att ha spenderat någon dag i Stockholm skiljdes vi åt.
Sista augusti var sommarjobbet egentligen över men efter några om och men blev jag kvar september ut också. Våndades över detta beslut ett tag då jag egentligen hade planerat att åka till Gotland redan i september. Under september fick jag skåda dessa fina rosbuketter i alla fall. Mitt hjärta bultar fortfarande lite extra då jag ser denna bild.
Vid min namnsdag fick jag samtal om ett blombud och trodde först inte heller denna gång att det var till mig, hah. Men det var från Krickan och jag blev så glad!
Denna bild togs under min sista rast på LIDL. Jag var glad över att packa väskan och fara iväg. Trivdes dock på LIDL och det var verkligen en bra erfarenhet. Vi åt avskedsmiddag på kvällen och jag fick en bukett rosor och en liten present. Så fint!
Dagen efter sista arbetspasset var det första oktober och jag flög till Gotland. Krickan överraskade mig genom att möta mig på flygplatsen. Vi tog sedan en promenad in till stan.
Tiden på Gotland var sjukt härlig och mysig! 
Puss puss puss.
Denna frukost åt vi helgen innan vi skulle hem och den var verkligen drömmig.
Var hemma hos pluttis och lillprinsen när vi kom hem. Han hade somnat med klubban i munnen, hah.
Var på IKEA i början på november och handlade lite till Krickans lägenhet. Fann denna drömmiga filt. Vi har med andra ord blivit sambos, höh. Det om något är då drömmigt.
Pluttis opererade näsan och jag var snäll och gjorde pannkakor. Detta för första gången i mitt liv. Inte jätteroande tycker jag men gott är det allt.
Hämtade ut paket från H&M som jag kånkade hem från ICA.
Krickan opererade också näsan och snörvlade lite.
Vi gjorde wook på nudlar och biff.
Vi hade beställt hem dessa tre ljusstakar från H&M bland annat. 
Köpte även denna blombukett och en bukett rosor till vardagsrummet en dag. Blommor är allt verkligen. 
Dessa ljus köpte vi också från H&M.
Här är nya filten och kuddarna är också nya.
Vi gjorde cevape och pitabröd en kväll.
Pluttis sov över hos oss och vi bakade supersmarriga nutella/kanelbullar.
Dagen därpå åt vi bland annat toast. 
I början av december köpte jag som sagt chokladkalendrar.
Testade världens mysigaste julpyjamas. 
Har aldrig förstått hypen över sushi. Efter några bitar tycker jag det inte är så gott alls, hah. Dessa rullar innehöll dock färdiglagad lax vilket var gott. Lite speciellt för sushi också kanske.
Vi firade Julia med kalasgod pizza på ett ställe som öppnade för några månader sedan.
Till efterrätt delade vi på en nutellapizza. Den var världens dröm.
Det blev lite dans här hemma för en vecka sedan ungefär. 
Detta får agera årets sista bild. Lussebullarna blev utsökta. Mums.
 
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0