EN SÖNDAG PÅ GOTLAND.

Söndagen igår var så himla härlig och den såg ut så↓.
Vi har varit sugna på att prova saffranspannkaka med salmbärssylt och grädde (gotländsk efterrätt) sedan en tid tillbaka. Vi har även varit nyfikna på detta ställe då det ser så mysigt ut. Just därför tänkte vi att det fick bli en crepesvariant utav det hela.Vi fick smaka på saffransglass till ena crepsen och den var verkligen så himla god. Julkänsla deluxe då saffranssmaken levererade. Var ingen traditionell pannkaka med andra ord men smaklökarna dansade helt och hållet i vilket fall. Sedan fick det bli en nutellacrepes och den var kalasig i munnen den med.
Mmh och ett glas mjölk till! Gjorde sig så bra till alltså.
Därefter blev det en kort promenad hem igen och då har man den här utsikten.
Så härligt glad han gör mig.
Efter en snabbtur hemma så gick vi ut igen för en längre promenad. Blir så lycklig varje gång jag går ut för att jag får se havet, höhö. Hejhej liksom.
Fint va.
Var snäll och knöt lite snören innan vi gick ner till havet.
Mmh finis.
Slutligen tog vi in på denna stig längs muren.
Jag hittade ett lämpligt ställe att sitta på så där hängde vi ett tag innan det blev dags för annat skoj.
 
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0