FÖDELSEDAGSFIKA.

Igår gick jag ner till ån för att köpa födelsedagsfika till min Krickis. Det fick bli en chokladmoussebit och en morotskakebit från rawfiket. Alltså sååå gott.

MIN REGNJACKA.

Började titta på regnjackor en dag när vi var i Stockholm. Önskade mig därefter denna fina gula från Tretorn av pappa och mamma. Fick den sedan när jag fyllde år och den är perfekt! Lyser verkligen upp vilken gråtrist dag som helst samtidigt som den håller mig torr. Helnöjd!
700:-

INDISKT TILL FÖDELSEDAGSMIDDAG.

Krickan fyller år imorgon så vi åt middag ute igår. Det blev indiskt och det var utsökt. Gott bröd och mumsiga grytor, mmh. Så mysigt för den delen också!

STÖVLAR FRÅN TRETORN.

Hej och hå vad jag tycker om denna modell på stövlar! Detta är mitt tredje par och denna gång blev det ett par från Tretorn. Känns som lite bättre kvalité så dessa bör hänga med mig ett bra tag. Skönt!
699:- (Köptes med rabattkod så någon hundralapp billigare än så!)

PLUTTIS DAG.

Idag fyller min pluttis år! Helt sjukt att hon är 9 år?! Igår köpte jag med mig ett riktigt kalaskort innan jag åkte hem till min syster. Imorse sjöng vi ja, må hon leva och därefter blev det frukost på sängen. Mys!

EN GRÅ TRÖJA.

Denna tröja är verkligen så härligt tunn och skön! Har gått och blivit ganska förtjust i Filippa K och tanken på att fylla på med deras basicplagg i garderoben. Verkligen snyggsköna plagg som passar till allt!
1200:- (Blev min några hundralappar billigare än så!).

ONSDAGENS MIDDAG.

Ikväll blev det lax till middag! Till laxen fick det bli ris samt sallad med mozarella. Hur gott som helst! Går smidigt och snabbt att tillaga också. Mmh.

SOLISAR.

Dessa solglasögon fick följa med mig hem från Gina tricot i början på april. Verkligen välbehövligt då jag inte har sett till mina andra på ett bra tag! Hoppas på kalasväder hela sommaren nu bara, höhö.
79:-

KRETA - DEL 1.

Här kommer lite bilder från vår resa! Vi var på Kreta och i närheten av Rethymno. Himla mysigt!
När vi kom fram så fick vi sätta oss ned och ta något gott att dricka/äta medan vi checkade in.
Första kvällen blev det buffé på hotellet.
Så gott!
Detta var ungefär standard att bli bjuden på efter maten hos resturangerna utanför hotellet. Höhö.
Min finis. Kändes så himla härligt att se och höra havet igen.
Vi delade på denna pizza till lunch nästan varje dag. Så himla god verkligen!
Hotellet hade som egen strand vilket var en dröm då jag älskar att ha nära till vattnet.
Helt ärligt hade vi svårt att hitta restauranger som gav en WOW-känsla men detta lilla hak var en dröm. Fick bli mer än ett besök!
Första gången vi var där så blev det pasta.
Andra gången vi var där så började vi med att dela på en pizzaslice. Mmh. Varför är det inte vanligt i Sverige för?! Standard i bland annat Bosnien och det är ju helt perfekt!
Jag förälskade mig totalt i frukostbuffén. Den var tiptop! Är ungefär galen i bröd och jag smådog när jag såg allt färskt bröd som man fick välja och vraka bland.
Här satt vi och väntade på bussen som skulle ta oss mot flygplatsen för hemfärd. Ville verkligen inte lämna allt fint!

DRÖMJEANSEN FRÅN MONKI.

Dessa jeans alltså! En helg var jag inne på Monki och fick superhjälp av butikssäljaren med allt. Drog ganska snabbt på mig ett par jeans över stjärten och de var bara sååå perfekta. Höga i midjan, gav en fin rumpa, sådär coolt slappa och härligt korta i benlängden (hittar jag ungefär aldrig). MEN YES.
400:- (Blev mina en hundralapp billigare än så på grund av rabattcheck!).

RÖDA KORSETS UNGDOMSFÖRBUND.

HEJ! Idag har jag varit med min Kompisgrupp hela dagen. Den har jag inte alls berättat om tidigare! Samma hösttermin som jag började andra året på gymnasiet blev jag volontär inom Röda korsets Ungdomsförbund i Örebro. Ett år senare blev jag verksamhetsledare för Kompisgruppen och detta år blev jag även en del av styrelsen. Vad är Kompisgruppen då? Några gånger i månaden anordnar vi olika aktiviteter för ensamkommande ungdomar. Det kan vara allt från att hjälpa till med läxorna, baka eller bara hänga. Senaste året har vi bland annat haft en fotbollsturnering, någon filmkväll och en bowlingaktivitet. Målet med vår verksamhet är att träffa dessa nyanlända ungdomar (i vissa fall är de fortfarande asylsökande) och få dem att glömma sina bekymmer, om det så bara är för någon timme. Vi blir som deras kompisar och samtidigt får de en chans att träna sig i det svenska språket. Verkligen hur roligt som helst, inte bara för ungdomarna utan för oss volontärer också! Framför allt tycker jag själv att det är viktigt att engagera sig på något vis! Märkt att många slopar tanken då de hör att man gör det "gratis" under ens fritid, men hallå! Vad sägs om att öppna vyerna och få en massa erfarenhet på köpet? Speciellt med tanke på att det oftast bara är några timmar per månad! Jag blir alldeles varm i hjärtat bara jag tänker på det i vilket fall. Finns så många olika sätt att bidra på!
Började dagen med en stooor frukost innan det var dags för att åka in och förbereda inför aktiviteten.
Vid två-tiden samlades vi för en avslutning (uppehåll under sommaren). Vi bestämde oss för att bland annat paddla kanot!
Därefter blev det fika. Vi hade förberett pinnbröd (GUD vad gott!).
Efter aktiviteten med ungdomarna var det dags för lite volontärskul! Vi käkade hamburgare till middag.
Sedan avslutade vi med att bowla!

MINA SVARTA NIKES.

Nämnde i ett av födelsedagsinläggen att jag började dagen med att beställa hem ett par skor. Det var dessa nikes! Helt perfekta i vardagen och väldigt fina.
1197:- (Fick rabattkod så blev lite billigare än så!).

GOTTIS TILL RESAN.

Vi åker inatt till Arlanda för att lyfta tidigt med flyget imorgon. Jag har såklart laddat upp med massa gott! Hittade för några dagar sedan fruktstänger på ICA samt fruktbollar på Apoteket. Fruktstängerna var goda och hoppas att fruktbollarna är det också. Spännande! Annars då? Jag ska njuta utav dem kommande dagarna till 100%! GUD SÅ HÄRLIGT.

TRE T-SHIRTAR.

Precis som med koftor så har jag även varit i behov av t-shirtar. Det blev tre stycken från Filippa K. Blev färgerna marinblå, grå och svart. Himla sköna!
450:-
135:- (Rea!)

VECKANS LÅTTIPS. -95.

Denna hinner spelas i hörlurarna så fort jag får en stund för att trycka in dem i öronen.

TRE KOFTOR.

En lördag i början på april åkte vi spontant till Stockholm och då fann jag ↓ koftor på H&M. Himla skönt då jag har varit i behov av fler. Äntligen!
De två översta för 199:- styck och den nedersta för 149:-.

EN HÄRLIG LÖRDAG.

Vi tog en promenad ner till ån idag! Gick in till ett café i närheten en sväng och jag blev sååå pirrig i magen. Massa rawfoodgott och jag förstår inte hur jag har kunnat missa detta! Det blev dock inget fika köpt för vi hade redan med oss lite frukt. Vi satte oss i vilket fall en stund vid vattnet och därefter blev det en promenadsrunda. Himla härligt! Det har verkligen varit kalasväder sedan det blev maj. Så skönt!
Min fina blus fick åka på idag! Fick den utav mamma inför min senaste Bosnienresa vilket snart är två år sedan. Sjukt vad tiden går fort. Tycker dock om den sådär härligt mycket fortfarande vilket är kul!

ETT PAR FINBYXOR.

Jag och Krickis gick igenom Åhléns spontant en kväll efter en middag ute. Vi kikade runt lite och i samma veva fann jag ett par "finbyxor". Kul att varva mellan jeansen!
349:-

GOTTIS.

Mumsade på ost, kex och annat gott igår! Mmh. Ikväll gjorde jag fruktsallad på bland annat våra egna små citrusfrukter! Känns kul att kunna gå förbi sitt fönster och norpa åt sig en eller två. Mmh.

TOPP FRÅN LINDEX.

Fann denna topp på Lindex för några helger sedan! Himla fin med volangen nedtill. Får en att alltid känna sig tjusig!
199:-

LJUVA DRÖMMAR. -34.

Våran citrusväxt växer och gör sig så fin i fönstret. Drömmer dock om sällskap till den! Gärna en växthörna någonstans. Ett växthus vore också fint om sådär hundra år. Verkligen härligt och mysigt!

MIN NIKEDRÖM.

SÅÅÅ. Dessa nikes har jag suktat efter så länge och jag slog till för några månader sedan! Har sedan väntat på att snön och gruset ska försvinna så snörade på dem först i helgen. De är i vilket fall världens dröm och magen beter sig som en pirrande förälskelsebomb.
2500:- (Blev mina lite billigare än så!).

REDO FÖR SOL OCH BAD.

Äntligen! Har längtat så länge efter att få bada, gå runt barbent och njuta utav solen. Började kika på resor för lite mer än en vecka sedan och några dagar senare slog jag till! Hittade ett fint hotell nära havet för ett bra pris. Tar med mig Krickan och vi åker om tio dagar! Så sjukt. Roligt att göra något halvspontant och jag behöver det här sååå mycket innan min jobbsommar drar igång. I princip bästa tidpunkten att ta ledigt från jobbet också. Så glad!