ANDRA HALVÅRET AV 2016.

Hej och hå vad länge det har varit tyst här. Vad har hänt sedan senast? Mycket! Ska knåpa ihop några inlägg för att komma ikapp. OBS: Mycket matbilder men mat är mat liksom.
I början på augusti käkade jag och Krickis på ett ställe som har lite finare pizza. Älskar sådana här finpizzor. Chevré, valnötter och sådant gott var det på min. Krickis tog en skaldjurspasta.
Det blev grillmat en helg.
Andra veckan i augusti flyttade vi in i en annan andrahandslägenhet lite längre ner på samma gata. Denna gång en fin sekelskiftslägenhet. Mindre än 5 minuter till city och nära till jobb för oss båda. Jag trivdes i Arboga (påminner väl lite om lillstan, haha) men älskar att kunna promenera till jobbet så att slippa pendla kändes skönt även om det var någorlunda smidigt då jobbet låg i stanstan och nära stationen.
Vi hade turen att slippa betala dubbelhyra för lägenheten i Arboga då hyresvärden fann en ny hyresgäst fort. Så helgen efter åkte vi till Arboga för att packa ihop våra saker och för att flyttstäda. Torsdag och fredag hade vi också studiedagar på jobbet med övernattning så den veckan kändes verkligen fullspäckad. Vi tog iallafall en städpaus och gick till pizzerian i närheten för middag.
Första helgen i september åkte jag hem till pappa och mamma. Fick träffa Lowe för första gången och det var så mysigt. Min syster hemma i lillstan fick barn i slutet av juli!
Åt gott till frukost. Finns det något bättre än färsk frukt och färska bär?
Bakade chokladbollar med nutella. Herregud, de var helt sjuka!
Fixade naglarna på salong och valde gellack. Håller så bra! Har många vanliga nagellack liggandes här hemma men har inte tålamod med att det bara håller fint några dagar.
Ordnade med brunch. Under den här tiden hade vi en ICA någon minut bort. Det är något speciellt med att ha en butik i närheten. Livet blir enklare och lite mer spontant, haha.
Ny färg ungefär tre veckor senare. De glänser så fint!
I slutet av oktober var jag tillbaka i lillstan. Åt kebabpizza. Det är något speciellt med pizzorna och såsen hemma. 
Ny färg efter cirka tre veckor igen! Ser ni hur långa de har blivit? Gellack äger!
Lyxade till det med frukost ute. De hade napoleonbakelse så jag smådog och såklart blev det en sådan, haha.
Godaste burgarna i stan! Med sådan där pommes med ost över, herregud. Så gott!
I slutet av november var vi i Stockholm och shoppade. Åt god mat till middag också!
Det blev första advent och julpyntet åkte fram. Dagen efter åt jag choklad i sängen och kände myskänslan över att julen snart var här.
Denni var hos oss och myste.
Det blev jul och ledighet. Tillbringade någon dag hos Kristoffers föräldrar och sedan åkte jag hem till pappa och mamma.
Träffade Felicia och hennes gullebebis. Bästa!
Medan jag var hemma i lillstan uppdaterade Krickis om vår alldeles egna nybyggda lägenhet. Har inte nämnts alls här men det kommer!
 
/A.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0