I VÄNTAN PÅ VÅR LÄGENHET.

Under våren förra året började både jag och Krickis känna suget efter att flytta till Örebro. Krickan blev färdig med skolan där i juni och fick jobb i centrala Örebro. Jag jobbade ju där redan sedan några månader tillbaka. Till slut var det väl det enda jag tänkte på, haha. Vi hörde av oss till massa hyresvärdar och upptäckte ett nybygge. Cirka 20 minuters promenad till city, låg mellan WILLYS och COOP, hade ett Friskis bakom huset och bussarna gick precis utanför. Helt perfekt och drömmigt. Hela jag trivs allra bäst då det är fräscht runt omkring mig. Lägenheterna hade även tvättmaskin och torktumlare vilket jag dog över då tvättstugor inte är mitt favoritställe.
Vi fick välja och vraka bland lägenheterna som var lediga (helt sjukt, haha). Det blev en som låg högt upp med en sjukt stor inglasad balkong, på rätt sida skulle jag vilja säga då vi har eftermiddagssol och en härlig utsikt. I slutet av maj var den bokad åt oss och kontraktet var på väg.
Innan vi skulle fira Krickis med middag gick vi en promenad till huset och såhär såg det ut då. Charmigt va, haha. Vår lägenhet är den som är nästhögst upp med plankorna. Några dagar efter skrev vi på kontraktet, var så himlahimla glad!
Kunde inte låta bli att promenera förbi då och då, här hade fönstrerna kommit på plats. Detta var i slutet av augusti.
De hade börjat ordna med färgen på fasaden i slutet av september.
Vi spånade på hur vi skulle möblera i något program som Krickan hade på datorn. Herregud, så sjukt jobbigt det var med all väntan. Jag är ju en sådan som inte kan sluta tänka på det som jag längtar efter. Blev nästan lite trött på mig själv ibland, haha. Under tiden kikade vi även på möbler och i slutet av oktober beställde vi en riktig drömsäng som skulle levereras lagom till inflytt. Hade tittat på sängen tidigare men vi tänkte att sängen inte var någon prio. När vi väl var i butiken för att kika på soffa så tittade vi även på sängen och det kändes så himla rätt.
Helgen efter att jag kommit hem från lillstan åkte jag till IKEA och handlade. Tog bussen dit och tillbaka, lite osmidigt att kånka på allt själv men det gick! Det kliade i fingrarna på mig så det var så skönt att komma iväg och få lite handlat.
 
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0